Post & Bouter Advocaten
Post & Bouter Advocaten is een advocatenkantoor in het midden van het land dat juridische dienstverlening aan ondernemers en particulieren biedt. Krachtig in de zaak, soepel in de vorm is ons motto. Cliënten kennen ons als een kantoor dat hoog scoort op het gebied van kennis van zaken, betrokkenheid, vlotte service en het nakomen van afspraken. De lijnen zijn kort, waardoor we snel beschikbaar zijn voor advies en bijstand.
Met onze cliënten hebben we langdurige relaties, gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Wij behartigen de belangen van onze cliënten met zorg en aandacht en gaan voor het hoogst haalbare resultaat.
Kan ik compensatie krijgen voor de transitievergoeding bij langdurige arbeidsongeschiktheid?
Lees meer
Mijn werkgever gaf me een vaststellingsovereenkomst. Moet ik tekenen?
Lees meer
Onze factuur is nog steeds niet betaald.
Lees meer
Mijn werknemer is ziek. Moet ik nu wat doen?
Lees meer
Hoe gebruik ik algemene voorwaarden in mijn dienstverlening?
Lees meer
Ben ik aan mijn werknemer een transitievergoeding verschuldigd?
Lees meer
Mijn bedrijf wordt beticht van discriminatie. Dat is niet waar. Wat nu?
Lees meer
Er is niet geleverd wat ik had afgesproken. Kan ik de overeenkomst nu beëindigen?
Lees meer
Dinsdag 23 april 2024
Het (derden)verzet door werknemer – faillissement van tafel
Als een (rechts)persoon failliet is dan kunnen derden tegen dat faillissement bezwaar maken. Dit heet formeel het recht van verzet. In artikel 10 Faillissementswet is dit recht van verzet vastgelegd. Elke schuldeiser en elke belanghebbende kan gedurende acht dagen na de dag van de uitspraak van het faillissement in verzet. Het doel van verzet? Het faillissement van tafel krijgen.
Kun je als werknemer ook bezwaar maken als je werkgever failliet gaat? Ja. Dan ben je belanghebbende en soms ook schuldeiser. In de praktijk gebeurt dat niet zo vaak. Onlangs was er wel een werknemer die dit deed. De stelling? De werkgever heeft misbruik van recht gemaakt door het eigen faillissement aan te vragen.
Lees meerSamenwerken?
- Korte lijnen, één aanspreekpunt en snel schakelen
- Deskundigheid en praktische adviezen
- Betrokkenheid bij u en uw onderneming. Op naar een duurzame relatie
- Een kop koffie, juist ook als er geen problemen zijn.